BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, February 01, 2011

Page6: Fever Flavour

uhukk,, uhukk,, saya batuk! dan juge demam!

saketnye kepale!!

d sebabkan byk sgt ektibiti yg aku wat spjg musim cuti sekulah nie, mule laa rase x enak bdn.. ase macam aku sudaa demam.. hate it!! sbb aku ni susah nak demam, tp bile da demam mmg lame.. melarat2.. yg paling aku ta suke, bile aku batok.. batok yg bole wat aku ase nak muntah.. tolong saya.. susah lak tu nk ilang demam.. [dah ko xmkn obat,mmg laa.. dgn obat pon takot! ape daa..] *syhh~

time demam2 cmni, tingat kt umah.. sy mau kelik klate!! maa!!! abaahh!!! amik kak ngoh cepat!!!
menci nye kalo ase macam ni.. sape tau care cepat nk sembuh demam?? [selain mkn obat, sbb dia takot obat] *oit2!! syhh~

ok laa, di sini ak nk bg petua2 utk ilangkan demam [ikut fatwa aku laa]

  • bile bdn terase panas, cepat2 beli koolfever.. amik benda alah tu n tampal kt dahi korang.. jgn tampal kt tapak kaki pulak sbb benda tu sgt2 berbeza dgn koyok kaki a.k.a foot patch..



  • atau jike anda tdk suke menampal , sile menampar diri sendiri.. ops!!hehe.. sile gunakan air cap badak or ade jgk yg memanggilnye air cap kaki tige..

  • rase panas tdk akan hilang begitu shj, jadi anda perlulah berlagak manje n mnunjukkan muke mintak pelempang kpd org yg terdekat dgn anda ketika anda demam.. [suruh beliau celup sapu tangan dalam air yg agak sejuk n letak atas dahi korang].. *pastikan mereka melakukannye dgn ikhlas. jika tdk,anda akan merasa demam makin bertambah bile mereka menggunakan cuke sbg air penyejuk..

  • petua terakhir, banyakkan rehat dan minum air masak or air putih.. ia akan menjadikan anda lebih sehat dan bertenaga.. dan juge cantik menawan [merujuk kpd gmbr d bawah]

  • sekian..
# dia xde sebut mkn obat kan?? aku da ckp dia takot obat..

ehemm, ehemm, PANGG!! harap maaf kerna sy tertinggal satu info yg penting..

  • sile makan obat yg betul, belilah d farmasi atau pergi ke klinik or hospital berdekatan.. dgn itu, anda akan semakin sehat dan bertenaga utk meneruskan rutin harian anda..


sekian, terima kaseh..

p/s: jg diri baek2.. jgn maen tgh2 panas or dalam hujan..

p/s tambahan: cepat2 makan obat kalo trase xsedap badan.. jumpe doktor agar sakit xmelarat.. jgn takot obat mcm saya.. hee~
BOLEH LIKE KALAU SUKA! : D www.tips-fb.com

3 comments:

  1. kalau sy la kan..demam ni better riadah..kuarkan peluh..=)

    ReplyDelete
  2. alolo cian awak. get well soon dear..

    btw, salam perkenalan =) banyakkan rehat k

    ReplyDelete
  3. hakim: ye ke?? nanti sy try..esok,joging..huhu
    dya: tQ dear! :)
    salam perkenalan gak..

    ReplyDelete